Aktualizacja - styczeń 2022
Właśnie założyłeś swój pierwszy biznes i już nie możesz doczekać się wyboru logo dla swojej firmy. Ale przy takiej okazji pojawiają się również wątpliwości: którą firmę wybrać do zaprojektowania swojego nowego logo? A może myślałeś o tym, że spróbujesz zrobić je samemu, aby uniknąć dodatkowych kosztów? Dzięki moim wskazówkom dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze logo. Oraz tego, jak uniknąć błędów, które w przyszłości mogą okazać się kosztowne i trudne do naprawienia.
Jako doświadczony specjalista, zajmujący się od ponad 13 lat tworzeniem wizerunku firm, zdradzę Ci pewien sekret. Logo to najważniejszy element wizerunku Twojej firmy. Od niego wszystko się zaczyna. Jeśli Twoje logo będzie dobre – to świetnie! Stanie się ono bazą do zbudowania mocnej i rozpoznawalnej marki. Jeśli nie – stworzenie mocnego wizerunku firmy na jego podstawie stanie się utrudnione, a czasem wręcz niemożliwe.
Lepiej więc, na początku wybrać mądrze – to jasne. Dzięki temu oszczędzisz swój czas i pieniądze, które zapewne zechcesz wydać na coś miłego. Gotowy, na garść informacji w prostej, czytelnej formie? To zaczynamy!
Ważne jest, żeby wybrać projekt, który od samego początku będzie dobry. Nie będziesz chciał go poprawiać, kiedy firma będzie już funkcjonować, a materiały reklamowe będą już wydrukowane, prawda? Dobre logo, po pierwsze: jest lepiej odbierane przez klientów. Po drugie: przetrwa w niezmienionej formie kilka lub kilkanaście lat i dalej będzie wyglądać atrakcyjnie. Po trzecie: będzie łatwe do używania na wszelkich nośnikach reklamowych. Tutaj w skrócie przedstawię kilka zasad, które powinien spełniać dobry projekt. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat projektowania logo, zachęcam Cię do przeczytania artykułu: 5 zasad dobrego projektowania logo.
Dobre logo:
Dlaczego niepowtarzalne – żeby nie okazało się, że konkurencja funkcjonująca dwie ulice dalej ma podobne! Dlaczego ma przyciągać uwagę - żeby klienci zapamiętali Twoją firmę. Dlaczego łatwe do nanoszenia i reprodukcji – żebyś mógł je bez problemu umieścić na: wizytówce, szyldzie, samochodzie, długopisie, czy bannerze wielkoformatowym i nie musiał za każdym płacić za jego przeróbki, albo oglądać go w zniekształconej formie. Po co ci prawa majątkowe do logo – żebyś mógł nim rozporządzać jako jego właściciel. Dlaczego logo ma służyć celom biznesowym – bo prowadzisz firmę, która ma przynosić Ci zysk!
PORADA EKSPERTA!
Nie warto planować kupna taniego projektu logo, aby po pewnym czasie go zmienić.
Bardziej racjonalnym wyborem będzie zamówienie dobrego projektu logo od początku funkcjonowania firmy.
Dzięki temu unikniesz kosztów, związanych ze zmianą materiałów reklamowych.
Jeśli poważnie myślisz o swoim biznesie (a zakładam, że tak, skoro czytasz ten artykuł), to warto, żebyś pomyślał o logo, jak o inwestycji. Dobre logo będzie:
Jeśli już orientowałeś się w temacie, to wiesz, że firm projektujących logo jest mnóstwo. Począwszy od wielkich agencji reklamowych, przez studia graficzne, freelancerów, aż po "darmowe" generatory logo. Jak wybrać firmę, która przygotuje dla Ciebie projekt?
Przede wszystkim, proponuję wziąć pod uwagę te osoby, które zawodowo zajmują się projektowaniem logo – czyli poszukać agencji reklamowej, studia graficznego, lub grafika - specjalisty. Takich osób, które na co dzień zajmują się projektowaniem logo. Wzrasta wówczas prawdopodobieństwo, że nasz projekt będzie wykonany profesjonalnie i spełni założone oczekiwania. Czyli będzie jednocześnie atrakcyjny i funkcjonalny. A przecież dla swojej firmy chcesz tego, co najlepsze, prawda?
Zauważ, że nie polecam tutaj logo wykonanego przez osoby bez odpowiedniego doświadczenia (studentów, freelancerów), logo wykonanego w 24h, ani logo z generatorów. Dlaczego? Ponieważ wychodzę z założenia, że dobre logo musi być przede wszystkim produktem biznesowym. A to oznacza, że ma atrakcyjnie wyglądać, przyciągać odpowiednich klientów, odpowiadać przesłaniu firmy, i jeszcze spełniać wymagania techniczne. Nie da się tego wszystkiego zrobić bez doświadczenia w tej dziedzinie, ani bez przeprowadzenia rozmowy na temat Twojej firmy. Pamiętaj o tym.
Jeśli masz już logo, ale nie spełnia ono Twoich oczekiwań, to pomyśl o jego rewitalizacji. Zmiana istniejącego w użyciu logo, to zawsze pewien kłopot – tym większy, im firma dłużej funkcjonuje na rynku. Nie ma jednak powodu do obaw – zmiana logo jest dobrą okazją do odświeżenia wizerunku firmy.
Jeśli Twoje logo jest nieaktualne, ale kiedyś było dobrze zaprojektowane, czasem wystarczy kilka kosmetycznych poprawek, które dostosują je do współczesnych standardów. Jeśli logo jest słabe – cóż, lepiej pożegnać się z nim i zacząć od nowa. Dzięki temu będziesz mógł stworzyć mocny i stabilny wizerunek firmy, który w przyszłości będzie przynosił zyski.
Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy w zupełności wystarczy Ci tanie logo. Może być zrobione przez Ciebie, utworzone z generatora, albo zrobione przez Ciocię Krysię, która w latach 90-tych ukończyła ASP. Jego atutem jest niska cena (albo nawet jej brak). Kiedy takie logo jest lepszym wyborem? Jeśli nie zamierzasz prowadzić firmy, a swoją działalność traktujesz jako hobby i nie zamierzasz czerpać z niej zysków. Jeśli nie będziesz się nim posługiwać, żeby reklamować swoje produkty, a będzie Ci służyć tylko dla Twojej własnej satysfakcji, wówczas w zupełności wystarczy Ci amatorskie logo.
Jeśli przeczytałeś już wszystkie punkty, to wiesz już, jak ważny jest wybór dobrego projektu logo. Dowiedziałeś się jak wygląda dobry projekt, komu zlecić jego zaprojektowanie i co zrobić jeśli Twoje logo jest nieaktualne. A także, w jakiej sytuacji bardziej opłaca się wybrać tani projekt.
Poniżej przedstawiam krótkie podsumowaniem tego, co najważniejsze przy wyborze projektu logo dla Twojej firmy.
Pomyśl o dobrym (profesjonalnym) projekcie logo, jeśli:
Pomyśl o tanim projekcie logo, jeśli:
Podsumowując: wybierz dobre (profesjonalne logo), jeżeli zależy ci na skutecznym wypromowaniu swojej firmy. Będzie to najlepsza inwestycja w jej wizerunek.
Opublikowany artykuł chroniony jest prawem autorskim.
Dzień dobry, kilka lat temu zamówiłam dla mojej, wtedy nowootwartej, pracowni krawieckiej logo. Logo było tanie ale wtedy z racji innych wydatków związanych z otwarciem firmy było mi to na rękę. Po obejrzeniu Państwa portfolio wiem, że moje aktualne logo wymaga zdecydowanej poprawy. Proszę mi powiedzieć czy można zmienić całkowicie logo na nowe po kilku latach jego funcjonowania? Czy to nie jest zbyt ryzykowne z racji przyzwyczajenia się moich klientek do aktualnego logo? Będę wdzięczna za odpowiedź.
Chcesz podzielić się wrażeniami o artykule? Może masz dodatkowe pytania? Chętnie odpowiemy: biuro@logolublin.pl
W tym artykule przedstawiam najważniejsze zasady, które zawsze stosuję podczas projektowania, aby logo firmy było nie tylko zachwycające, ale też skuteczne. Warto, żebyś je poznał. Dzięki ich znajomości, zobaczysz różnicę pomiędzy logo dobrym, a przeciętnym!
W tej inspiracji chiałbym przybliżyć Ci wizytówkę z lakierem UV - niebywale przyjemną w dotyku, z matowym wykończeniem i błyszczącym lakierem. Zobacz, jak wygląda, a zapragniesz ją mieć! Pod artykułem znajdziesz cennik z możliwością zamówienia.
Zależy Ci na dobrym wizerunku firmy? Zobacz czym jest Identyfikacja wizualna i dlaczego ma tak ogromne znaczenie również w małej firmie. Z artykułu dowiesz się również co składa się na identyfikację wizualną i dlaczego logo jest jej sercem. Chcesz zamówić projekt identyfikacji - zapraszam na koniec artykułu!
Czy wiesz jak wygląda prawidłowo zaprojektowany papier firmowy i co powinien zawierać? A może prowadzisz firmę EKO i chciałbyś papieru, który podkreśli jej charakter? W inspiracji tej przybliżam temat papieru firmowego. Przedstawiam między innymi papier firmowy minimalistyczny i ekskluzywny. Chcesz również zamówić papier firmowy? Zapraszam!
Witam serdecznie Pani Kamilo. Jeżeli sama Pani zauważyła, że aktualne logo pracowni nie jest dobre to na pewno zauważyli to już również klienci pracowni krawieckiej. W takiej sytuacji logo wymaga rewitalizacji czyli poprawy jego wyglądu. Obawia się Pani o reakcję klientów, którzy są już przyzwyczajeni do Pani aktualnego logo. Może być Pani spokojna o kwestię wprowadzenia nowego logo do wizerunku firmy. Rewitalizacja logo to nie tylko wykonanie samego projektu ale również jego wdrożenie. Przeprowadziliśmy już wielu naszych klientów przez ten proces i za każdym razem było warto. Nowe logo zawsze okazywało się pełnym sukcesem a dotychczasowi klienci chwalili sobie rozwój jaki dostrzegali w pojawieniu się nowego logo w firmie.
Nowe logo to również świetny moment aby wprowadzić do firmy nowe kolory lub całą identyfikację wizualną.
Pani Kamilo, proszę o kontakt na nasz adres biuro@logolublin.pl Chętnie wykonamy rewitalizację logo Pani pracowni i pomożemy sprawnie i z sukcesem przejść przez proces odświeżenia wizerunku firmy.