Aktualizacja - styczeń 2022
Trafiłeś na naszą stronę i ten artykuł ponieważ prawdopodobnie prowadzisz już firmę lub zamierzasz to robić i szukasz informacji na temat projektu logotypu. Na pewno już o tym wiesz, ale na wstępie chciałbym wyjaśnić czym jest logotyp i dlaczego często mylony jest z logo! W artykule zaprezentuję również projekty logotypów, wykonanych przez nasze studio graficzne.
Dla wielu osób logotyp i logo to zamienna nazwa dla jednego elementu wizerunku firmy. To nie do końca prawda, a wiedza jak rozróżnić oba projekty może mieć duże znaczenie dla Twojej firmy.
Krótko na temat różnic pomiędzy – logotypem a logo. Logotyp to nazwa firmy lub marki przedstawiona za pomocą wyłącznie typografii, czyli czcionki. Natomiast logo to połączenie logotypu ze znakiem graficznym. Znak graficzny w logo występuje najczęściej jako osobny element. Może jednak stanowić fragment logotypu. Ta nieduża różnica pomiędzy logotypem, a logo może mieć duży wpływ na wizerunek Twojej firmy i postrzeganie jej przez klientów i partnerów biznesowych. Ale o tym w dalszej części…
Logotyp marki Cardells | projekt - logolublin.pl
Jeżeli znałeś różnicę pomiędzy logotypem a logo i już zdecydowałeś się na ten pierwszy oznacza to, że masz pełną świadomość siły swojej firmy lub marki i wiesz, że jej produkty mają trafić do konkretnej grupy klientów (grupy docelowej). Skąd to wiem? Wszyscy moi klienci, którzy od razu oświadczają, że chcą logotyp, mają bardzo dokładnie sprecyzowane nastawienie do swojej marki. Wiedzą, że logotyp to znak firmy, który jeżeli będzie dobrze zaprojektowany, może wznieść firmę na wyżyny i to nie tylko wizerunkowe ale również przełożone na jej zysk.
Logo ze znakiem graficznym najczęściej projektowane jest dla firm, które wciąż szukają najlepszej grupy klientów, rozwiązań by stać się zauważalnym, dla firm świeżo powstałych lub takich, które potrzebują dotrzeć do szerokiej grupy konsumentów.
Jeżeli nie wiesz, czy wybrać dla swojej firmy logotyp czy logo, porozmawiaj ze swoim projektantem. Przed przystąpieniem do pracy nad nowym logo lub logotypem zawsze na wstępie dowiaduję się od mojego klienta dla kogo ma być logo, do jakiej grupy docelowej ma dotrzeć, jakie produkty sprzedaje firma… i jeszcze kilka kluczowych pytań. Odpowiedzi na te pytania pomagają w ustaleniu, co dla danej firmy będzie lepszym rozwiązaniem - logotyp, czy logo.
Logotyp - detailing samochodów | projekt - logolublin.pl
Logotyp jest zawsze wyzwaniem, zarówno dla projektanta ale również i dla firmy, która je zamawia. Często powtarzam moim klientom, że logotyp jest dla firm odważnych i tych, które mają do zaoferowania dobry produkt. Dla firm, które wiedzą, że stawiając sobie wysoko poprzeczkę można osiągnąć większy zysk. Dlaczego logotyp jest dobrym wyborem dla firm odważnych?
Zakładając, że zaczynasz prowadzić firmę i wchodzisz na rynek z nowymi produktami – produktami prestiżowymi o wysokiej jakości – zamów właśnie logotyp. Dobry logotyp, już na pierwszy rzut oka, świadczy że firma jest prestiżowa, że to marka, na której produkty warto wydać pieniądze. Boisz się, że wchodząc na rynek logotyp nie będzie rozpoznany? Nie każdy rozpozna Twoją nową markę od razu. Na tym polega siła logotypu i logo.
Logotyp służy temu by, nawet jeżeli widzisz go po raz pierwszy, zrobił na Tobie duże wrażenie. Wrażenie, że za logotypem stoi prestiżowa marka.
Kolejną przesłanką za tym żeby zamówić dla swojej firmy logotyp jest to, że w tej chwili na rynku jest zalew nowych marek z samym logotypem i trudno ocenić, która powstała wczoraj, a która 10 lat temu! Najważniejsze aby logotyp firmy był profesjonalnie wykonany. Musi bić z niego siła!
Logotyp to, moim zdaniem, świetny wybór gdy projektuję:
Logotyp restauracji Jimmy's | projekt - logolublin.pl
Porada eksperta!
Logotyp to prestiż, zaufanie i peność. Dlatego logotyp idealnie sprawdza się dla firm i osób
wykonujących usługi, które wymagają zaufania społecznego. Widząc dobrze zaprojektowany logotyp klient
powinien nabrać penwości, że może powierzyć swoje ważne sprawy właśnie Twojej firmie.
Jak już wspomniałem wcześniej z logotypu musi bić szczególna siła, moim zdaniem, nawet większa niż z logo. Dlaczego ta siła oddziaływania ma takie znaczenie? Dla wielu osób logotyp to tylko czcionka w jakimś kolorze z nazwą firmy! Gdyby tak było w rzeczywistości, nie rozróżnilibyśmy największych światowych marek, posługujących się wyłącznie logotypem.
Są trzy kluczowe zalety i mocne strony logotypu profesjonalnie zaprojektowanego.
Pierwsza zaleta logotypu – dobry logotyp powinien być maksymalnie prosty w swojej formie. Dzięki temu zostanie szybko dostrzeżony pośród innych znaków firmowych.
Druga zaleta logotypu – świetny logotyp najczęściej jest zaprojektowany w jednym kolorze – często czarnym. Jeden neutralny kolor ułatwia odczytanie nazwy marki lub firmy. Skupiamy się na tym co najważniejsze!
Trzecia zaleta – indywidualność logotypu. Logotyp to tylko nazwa firmy lub marki ale należy go tak zaprojektować aby oddał całego ducha firmy, jej siłę i zalety. Projektując logotyp dla firmy, mając już całą wiedzę na jej temat, szukam najważniejszych jej zalet, które przekazuję w projekcie logotypu.
Logotyp meble Misztal | projekt - logolublin.pl
Jak już wspomniałem wcześniej, idealnym kolorem dla logotypu jest czarny lub ciemny grafit. Kolory te są neutralne i umożliwiają prezentację logotypu z największą siłą. Nic nie rozprasza osoby, która zobaczy Twój logotyp – ani dodatkowe elementy ani inne kolory – widzi nazwę firmy i jej przekaz.
Dobrym rozwiązaniem, które stosuję przy projektowaniu logotypów jest zastosowanie odwrócenia kolorów – czyli wykonanie logotypu na ciemnym jednolitym tle. Daje to dodatkowy atut logotypowi w postaci pola, na którym będzie lepiej widoczny. Obszar ten to również tak zwane pole ochronne logotypu, które zapewnia mu bezpieczne miejsce pomiędzy innymi elementami np. wystroju sklepu, grafiką na plakacie. Pole ochronne logotypu jest dla niego bardzo istotne i często pomijane gdy projekt logotypów wykonywany jest przez osoby na co dzień nie zajmujące się projektowaniem logotypów i logo. O polu ochronnym i najważniejszych zasadach jakie powinien spełniać logotyp i logo napiszę w kolejnym artykule.
Jeżeli do Twojej firmy pasuje bardziej logotyp niż logo ale z różnych względów jeden ciemny kolor nie może być zastosowany dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie akcentu kolorystycznego. Akcentem kolorystycznym może być jeden dodatkowy kolor, który najlepiej będzie się prezentował w duecie z kolorem neutralnym np. szarym.
Zarówno projekt logotypu jak i logo wymagają dużego nakładu czasu i pracy projektantów. Wydawać by się mogło, że projekt logotypu jest łatwiejszy do wykonania niż logo wymagające opracowania znaku graficznego. Najczęściej jednak to zaprojektowanie świetnego logotypu zabiera kilka dodatkowych dni. Wynika to z tego, że logotyp wymaga zastosowania pomysłu w samej typografii - nie mamy już znaku graficznego, w którym łatwiej zawrzeć ciekawy pomysł na logo.
W Pakietach projektu logo, które opracowaliśmy dla naszych klientów nie wprowadziliśmy różnic w cenie zaprojektowania logotypu i logo. Niezależnie czy zamówisz projekt logo dla firmy czy projekt logotypu - cena jest taka sama.
Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musisz już na wstępie dokonywać wyboru - zaprojektować logo czy logotyp. Dodatkowym atutem naszych Pakietów jest możliwość zamówienia w jednym Pakiecie zarówno logo jak i logotypu. Na początku prac nad projektem ustalimy z Tobą ile chcesz zobaczyć propozcyji logotypu a ile logo. Na przykład - zamawiając 4 projekty - opracujemy dwa logotypy i dwa logo do wyboru. Zapytaj o aktualne promocje na wykonanie projektu logo!
Wielu moich klientów w pierwszej rozmowie telefonicznej zadaje pytanie Czy wykonujemy projekt logo online?. Jeżeli pytanie dotyczy sposobu kontaktu pomiędzy naszym studiem a klientem - odpowiedź brzmi - tak! - projektujemy również online, czyli zdalnie.
Większość z naszych klientów, dla których wykonujemy logo lub projekt logotypów są właścicielami firm i dysponują ograniczoną ilością czasu. Rozumiemy, to i dlatego już od kilku lat projekty logo i logotypów wykonujemy zdalnie. Oznacza to, że wszystkie niezbędne ustalenia dotyczące przyszłego logo przeprowadzamy za pośrednictwem e-maili lub telefonicznie. Nasze Studio Graficzne już od 12 lat specjalizuje się w tworzeniu wizerunku firm i projektowaniu logo, dlatego mamy duże doświadczenie w tej formie kontaktów z klientami.
Nasi dotychczasowi klienci cenią nas sobie zarówno za jakość wykonanych projektów ale również i za, jak to czasami słyszę, miły i konkretny kontakt. Pozwala nam to wykonywać projekty logo online dla firm z całego kraju dla takich miast jak Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Białystok czy Bydgoszcz. Projekty wykonujemy również dla rodzinnych firm z małych polskich miejscowości lub wsi (na przykład dla tradycyjnych piekarni, firm ogrodniczych, szkółek drzew czy zakładów stolarskich).
Już wiesz czym różni się logotyp od logo, wiesz również dla jakich firm logotyp będzie najbardziej odpowiedni. Jeżeli spodobał Ci się artykuł i chcesz aby zaprojektowaniem logotypu lub logo Twojej firmy zajęli się projektanci-specjaliści – napisz lub zadzwoń. Prześlemy do Ciebie ofertę na wykonanie indywidualnego projektu logotypu lub logo, który odda charakter Twojej firmy i … będzie skuteczne.
Opublikowany artykuł chroniony jest prawem autorskim.
Świetny artykuł i sporo interesujących informacji. Można rozwinąć wątek o kolorach w logotypach.
Wkrótce otwieram gabinet masażu. Myślałam o logo z jakimś fajnym elementem graficznym. Po przeczytaniu artykułu o logotypach chętnie spróbowałabym aby logo firmy było samym logotypem :) Czy wykonywaliście Państwo logotyp dla podobnej działalności? Z góry dziekiuję za odpowiedź.
Gabinet masażu również może mieć logotyp. Najważniejsze aby logotyp zawierał pomysł. Pani Anno, proszę na nasz adres biuro@logolublin.pl wysłać wiadomość i krótko opisać Pani działalność. Chętnie zaprojektujemy logotyp dla Pani gabinetu.
Interesuje mnie projekt logotypu i jego cena. Prowadzę z ojcem rodzinną piekarnię. Proszę o informację.
Projekty logotypów wykonujemy w oparciu o nasze Pakiety. Panie Jakubie, proszę na nasz adres biuro@logolublin.pl przesłać swój adres e-mail. Prześlemy do Pana aktualną ofertę na projekt logotypu. W ofercie będzie przedstawiona zarówno cena opracowania projektu logotypów, ilość projektów jakie przedstawimy oraz dodatkowe wazne informacje o projektach.
Temat: Projekt logo Gdańsk
Podoba mi się Wasz styl projektowania. Potrzebuję minimalistycznego logo lub logotypu (to jeszcze muszę ustalić ze wspólnikiem) dla firmy z Gdańska. Firma już istnieje od roku i ma logo które muszę zminić. Chciałby dostać minimum 3 propozycje logo. Proszę o ofertę.
Panie Marku, otrzymaliśmy również Pana maila. Oferta została już wysłana. Odpowiadając na prośbę na temat ilości projektów - zamawiając projekt logo firmy w naszym Studio Graficznym klient otrzymuje, w zalezności od wybranego pakietu, minimum trzy propozycje logo lub logotypu.
Temat: Studio SPA projekt logo warszawa
Witam serdecznie. Potrzebuję projektu logo dla nowo owieranego studio SPA w Warszawie. Chciałabym, aby projekt był eleganki i ponadczasowy. Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy logo ze znaczkiem (z jakimś ciekawym elementem), a samym logotypem. Jeśli chodzi o kolorystykę, to zastanawiam się nad intensywnym odcieniem różu lub fioletu i złotem. Czy mógłby mi Pan doradzić?
Pani Paulino, jestem pewien, że zarówno logo jak i logotyp świetnie wpisze się w charakter Pani Studia. Proponuję abyśmy wykonali propozycję zarówno logotypu jak i logo. Mając wykonane propozycje projektów logo i logotypów łatwiej będzie Pani podjąć decyzję, który wybrać. Przed przystąpieniem do prac nad logo Studia SPA poprosimy Panią o wypełnienie krótkiego briefu. Pomoże on naszym projektantom opracować projekt, o jakim Pani pisze - elegancki, ponadczasowy i przede wszystkim dopasowany do firmy i jej klientów. Zaproponujemy Pani również kolorystykę logo. Proszę na nasz e-mail przesłać do siebie kontakt. Prześlemy informację o poszczególnych etapach prac nad projektem logo.
Temat: Ile kosztuje projekt logotypu w Państwa studio?
Interesuje mnie zamówienie logotypu dla sklepu internetowego. Proszę o informację jaka jest cena projektu logotypu?
Witam, Panie Mateuszu cena projektu logotypu zaczyna się u nas już od 800 zł netto. Jest to cena naszego podstawowego Pakietu. W Pakiecie tym otrzymuje Pan między innymi trzy propozycje nowego logtypu, które będą autorskimi ręcznie wykonanymi projektami. Przekażemy Panu komplet niezbednych plików z logotypem. Otrzyma Pan również majątkowe prawa autorskie do nowego logo w formie Umowy. Z naszej oferty może Pan również wybrać inne Pakiety projektu logotypu. Zapraszam do kontaktu.
Chcesz podzielić się wrażeniami o artykule? Może masz dodatkowe pytania? Chętnie odpowiemy: biuro@logolublin.pl
Założyłaś/eś swoją pierwszą w życiu firmę! Czas na zaprojektowanie logo. Z tego artykułu dowiesz się jak najlepiej wybrać nazwę do logo, jaki styl logo będzie odpowiedni dla Twojej firmy i kto powinien je zaprojektować. A może masz już pomysł na swoje logo? Zobacz czy jest dobry!
W tej inspiracji chiałbym przybliżyć Ci wizytówkę z lakierem UV - niebywale przyjemną w dotyku, z matowym wykończeniem i błyszczącym lakierem. Zobacz, jak wygląda, a zapragniesz ją mieć! Pod artykułem znajdziesz cennik z możliwością zamówienia.
Zależy Ci na dobrym wizerunku firmy? Zobacz czym jest Identyfikacja wizualna i dlaczego ma tak ogromne znaczenie również w małej firmie. Z artykułu dowiesz się również co składa się na identyfikację wizualną i dlaczego logo jest jej sercem. Chcesz zamówić projekt identyfikacji - zapraszam na koniec artykułu!
Czy wiesz jak wygląda prawidłowo zaprojektowany papier firmowy i co powinien zawierać? A może prowadzisz firmę EKO i chciałbyś papieru, który podkreśli jej charakter? W inspiracji tej przybliżam temat papieru firmowego. Przedstawiam między innymi papier firmowy minimalistyczny i ekskluzywny. Chcesz również zamówić papier firmowy? Zapraszam!
Dziękuję. Cieszę się, że informacje się przydały. Jeśli chodzi o rozwinięcie tematu kolorów w logotypach to z uwagi na rozległość tego tematu już wkrótce opublikujemy osobny artykuł.